Általános Szerződési Feltételek
Bevezető és értelmező rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy szabályozza az ldpaper.hu honlapon keresztül történő hőpapír és fénymásoló papír termékek értékesítését és az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat.
A Webáruház üzemeltetője a Levelet-Dent Kft., mely 15 éve működő angol gazdasági társaság tulajdonában álló (a továbbiakban: Üzemeltető) egy, a hatályos jogszabályok szerint működő és 2008-ban bejegyzett vállalkozás, amely az ldpaper.hu honlapon hőpapír és fénymásoló papír termékek értékesítésére specializálódott. A Vásárló a Webáruházban vásárolni szándékozó egyéni vállalkozó vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, aki vagy amely rendelkezik érvényes adószámmal és a Webáruházban történő vásárlás során az Üzemeltetővel szerződéses kapcsolatba lép. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy szabályozza a Webáruházban történő hőpapír és fénymásoló papír termékek értékesítését, valamint az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat az Üzemeltető és az adószámmal rendelkező Vásárló között. Természetes személyek részére a Webáruházban nem végzünk értékesítést.
Üzemeltető adatai:
- Teljes név: LEVELET-DENT Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
- Rövidített név: LEVELET-DENT Kft.
- Adószám: 14365670209
- Cégjegyzékszám: 09 09 015180
- Székhely: 4034 Debrecen, Vámospércsi út 29.
Az ÁSZF az Üzemeltető és a Vásárló közötti szerződés részét képezi, és a szerződés alapjául szolgál. A szerződés magában foglalja jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Üzemeltető és a Vásárló között létrejövő egyedi megállapodásokat is.
A Webáruházban történő vásárlással a Vásárló kifejezetten elfogadja az érvényben lévő ÁSZF-et, és kötelezettséget vállal annak betartására.
Az ÁSZF értelmezésében és alkalmazásában az Üzemeltető által közölt értelmező szabályok és kifejezések irányadóak.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok és rendeletek rendelkezései az irányadóak.
Termékek leírása és specifikációi
A Webáruházban kizárólag olyan termékeket kínálunk eladásra
- amelyeket nemzetközi minőségbiztosító cég ellenőrzött a gyártás és szállítás során;
- amelyek csomagoláson feltüntetett tulajdonságai és paraméterei megfelelnek a termék csomagolásán feltüntetett értékeknek.
A minőségellenőrzés dokumentumai és jegyzőkönyvei a honlapon elérhetőek.
A Webáruházban kínált termékek hőpapír és fénymásoló papír termékek, melyeket az Üzemeltető vállal, hogy megfelelnek a hatályos magyar jogszabályoknak és előírásoknak.
A termékek leírása és specifikációi minden termék esetében tartalmazzák a következőket:
- A termék megnevezése és típusa, amely egyértelműen jelzi, hogy hőpapírról vagy fénymásoló papírról van szó.
- A termék méretei, súlya és egyéb fizikai jellemzői, amelyek meghatározóak lehetnek a vásárló számára.
- A termék releváns tulajdonságai, amelyek az adott termék kiválasztását befolyásolhatják.
- A termék minőségi jellemzői, amelyek megfelelnek a magyar jogszabályokban és szabványokban előírt követelményeknek és elvárásoknak.
- A termékek ára, valamint az esetleges akciók és kedvezmények feltüntetése.
- A termékekhez kapcsolódó további információk, amelyek segíthetnek a vásárlóknak a megfelelő választásban.
Az Üzemeltető vállalja, hogy a termékek leírása és specifikációi a valóságnak megfelelően és pontosan kerülnek feltüntetésre a Webáruházban, a vásárlók megtévesztésének elkerülése érdekében. A termékfotók és képek csak tájékoztató jellegűek, a tényleges termék eltérhet a képen láthatótól. A vásárlóknak javasolt figyelmesen átolvasni a termékleírást és specifikációkat, és kérdés esetén felvenni a kapcsolatot az Üzemeltetővel.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a termékek leírását és specifikációját időről időre frissítse, illetve változtassa, amennyiben szükséges.
Szerződő felek kötelezettségei és felelőssége
Az Üzemeltető kötelezettségei és felelőssége:
Az Üzemeltető felelősséggel tartozik a Webáruházban található termékek minőségéért, azok megbízható és pontos leírásáért.
Az Üzemeltető köteles gondoskodni a megrendelések pontos és időben történő teljesítéséről, valamint a termékek szakszerű csomagolásáról és szállításáról.
Az Üzemeltető köteles biztosítani a Vásárlók számára a megrendelésekkel, szállítással és garanciával kapcsolatos információkhoz és támogatáshoz való hozzáférést.
Az Üzemeltető köteles a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően kezelni és védeni a Vásárlók személyes adatait.
Az Üzemeltető felel a termékek visszaküldésének és elállási jog gyakorlásának megfelelő kezeléséért és a Vásárló által kifizetett összegek visszatérítéséért a jogszabályoknak megfelelően.
A Vásárló kötelezettségei és felelősségei:
A Vásárló köteles a Webáruházban történő vásárlás során valós és pontos adatokat megadni, és köteles azokat frissíteni, amennyiben változás következik be.
A Vásárló felelősséggel tartozik a rendelés során megadott adatok pontosságáért, valamint a megrendelt termékekért és az azokkal kapcsolatos költségekért.
A Vásárló köteles a Webáruházban történő vásárlás során a jogszabályoknak és az ÁSZF-nek megfelelően eljárni, valamint gondoskodni a termékek megfelelő használatáról és tárolásáról.
A Vásárló köteles az Üzemeltetőnek a termékekkel kapcsolatos problémákat, kérdéseket vagy panaszokat haladéktalanul jelezni.
A Vásárló felelősséggel tartozik a termékek kifizetéséért, és köteles betartani a Webáruházban meghatározott fizetési feltételeket és határidőket.
A Vásárló köteles tájékozódni a termékekkel kapcsolatos előírásokról és korlátozásokról, valamint a szállításra és az exportra vonatkozó rendelkezésekről, és ennek megfelelően eljárni.
A szerződő felek együttes felelőssége és kötelezettségei:
A szerződő felek kötelesek együttműködni egymással, hogy a Webáruházban történő vásárlás zökkenőmentes és sikeres lebonyolítását biztosítsák, valamint megoldást találjanak a felmerülő problémákra és vitás kérdésekre.
A szerződő felek kötelesek betartani a hatályos magyar jogszabályokat és a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és minden tőlük telhetőt megtenni annak érdekében, hogy a Webáruházban történő vásárlás jogszabályoknak megfelelő és etikus módon történjen.
A szerződő felek kötelesek a jogi viták megelőzése érdekében előzetesen tárgyalni és egyeztetni egymással, mielőtt bírósági vagy hatósági eljárást kezdeményeznének. Jogvita esetén a Debreceni Járásbíróság illetékességét kötik ki.
Rendelési folyamat és visszaigazolás
A rendelési folyamat a Webáruházban az alábbi lépésekből áll:
- A Vásárló kiválasztja a megvásárolni kívánt hőpapír és fénymásoló papír termékeket, majd hozzáadja azokat a virtuális "kosarához".
- A Vásárló ellenőrzi a kosár tartalmát, módosíthatja annak elemeit, illetve törölheti a nem kívánt termékeket.
- A Vásárló megadja a szállítási és számlázási adatokat, valamint kiválasztja a szállítási módot és a fizetési módot.
- A Vásárló áttekinti és ellenőrzi a rendelés adatait, majd a "Megrendelem" gombra kattintva véglegesíti a rendelést. Ezzel a Vásárló egy kötelező érvényű ajánlatot tesz a szerződés létrehozására.
- A rendelés leadását követően az Üzemeltető elektronikus úton visszaigazolja a rendelés megérkezését a Vásárló által megadott e-mail címre. A visszaigazolás tartalmazza a rendelés adatait, a megrendelt termékek listáját, a rendelés tételes költségeit és a bruttó fizetendő összeget. A szerződés a visszaigazolás elküldésével jön létre.
A Vásárlónak ellenőriznie kell e-mail szoftverének “spam/levélszemét” mappáját is, mivel a visszaigazolás technikai okok miatt oda is kerülhet.
Amennyiben a Vásárló a rendelés leadása után 48 órán belül nem kapja meg az Üzemeltetőtől a visszaigazolást, a Vásárló köteles haladéktalanul jelezni ezt az Üzemeltető felé, mivel a rendelés technikai okok miatt lehet, hogy nem érkezett meg az Üzemeltetőhöz.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Webáruházban történő vásárlás során a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni, és a rendelés leadásával elfogadja az ÁSZF-ben foglalt feltételeket.
Árak, fizetési feltételek és számlázás
A Webáruházban feltüntetett áraknál a termékek listázó oldalain nettó (ár+ÁFA) árat, a termék részletes adatlapján pedig, ahol a terméket kosárba lehet tenni, bruttó árakat mutatunk, amelyek tartalmazzák az általános forgalmi adót (ÁFA) a hatályos magyar jogszabályok szerint. Az árak forintban (HUF) értendők, és nem tartalmazzák a szállítási költségeket, valamint az esetleges utánvét plusz díját.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Webáruházban szereplő árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztassa. A Vásárló a módosításokat a Webáruházban történő vásárlás során tudomásul veszi.
A Webáruházban történő vásárláskor a Vásárló választhat a különböző fizetési módok közül, amelyek között szerepelhet előre utalás (banki utalás), bankkártyás fizetés, utánvét. A fizetési módok kiválasztása és használata során a Vásárlónak figyelembe kell vennie a hatályos magyar jogszabályokat és a pénzügyi intézmények előírásait.
Az Üzemeltető a Vásárló által megadott adatok alapján állítja ki a számlát, amely az érvényes magyar jogszabályoknak és az adózási szabályoknak megfelelően tartalmazza az összes szükséges adatot. A Vásárló köteles a rendelés során pontos és valós adatokat megadni. A számla elektronikus úton kerül kiküldésre a Vásárló által megadott e-mail címre. A számla egy példányát a termékkel együtt az Üzemeltető eljuttatja a Vásárló részére.
Vásárló egyéni vállalkozó vagy jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, úgy köteles az adószámát is megadni a számlázáshoz szükséges adatok között. A Vásárló felelős a helytelenül vagy hiányosan megadott adatokból eredő problémákért és költségekért.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a fizetési kötelezettség teljesítésének bizonytalansága miatt bizonyos esetekben, saját belátása szerint, a rendelést visszautasítsa vagy a Vásárlótól előzetes fizetést kérjen.
Szállítási feltételek és díjak
A Webáruház kizárólag magyarországi illetőségű vásárlókat szolgál ki, és a termékeket csak Magyarország területén belül szállítja ki.
A Webáruházban vásárolt hőpapír és fénymásoló papír termékek szállítását az Üzemeltető megbízott futárszolgálatával végzi. Az Üzemeltető a termékek futárszolgálat felé történő leadását követően nem tudja befolyásolni a szállítási időt, így a vásárlóknak tájékoztató jelleggel közölt szállítási határidő a futárszolgálat teljesítésétől függ.
A szállítási díjak a Webáruházban a rendelési folyamat során kerülnek feltüntetésre. A szállítási díjak magukban foglalják a csomagolási és a szállítási költségeket is. A díjak mértéke a rendelt termékek súlyától és méretétől függ.
Amennyiben a vásárló utánvétes fizetési módot választ, úgy az utánvétes fizetés díja külön kerül feltüntetésre a rendelés során. Az utánvétes fizetési díj az Üzemeltető és a futárszolgálat közötti megállapodás alapján kerül meghatározásra, és a vásárló számára a rendelés összegén felül kerül felszámításra.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a szállítási feltételeket és díjakat előzetes értesítés nélkül megváltoztassa. A változások azonban nem vonatkoznak a már leadott és visszaigazolt rendelésekre.
További információk a szállításról a “Szállítási információk” oldalon találhatók.
A Kormány 335/2012. (XII. 4.) számú rendelete értelmében vásárlóink a Magyar Posta Logisztika (MPL) szállítási szolgáltatását is választhatják a megrendelt áruk kiszállításához. További információk az MPL választása esetén ezen az oldalon olvashatók. Csomagpont kiválasztása esetén kérjük vegye figyelembe a csomagpont méretkapacitásait. A csomagpont méretkapacitásainak ismerete az ügyfelet terheli.
Elállási jog és visszaküldési feltételek
Az elállási jog nem vonatkozik egyéni vállalkozókra, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre (a továbbiakban: céges vásárlók). Amennyiben a céges vásárló hibás, sérült vagy a szerződésben foglaltaktól eltérő terméket kap, külön megállapodás alapján lehetőség van a termékek visszaküldésére vagy cseréjére. A visszaküldési és csere feltételeket az Üzemeltető és a céges vásárló közötti egyedi megállapodás határozza meg.
Hibás, sérült vagy nem megfelelő termékek esetén:
Amennyiben a termék hibás, sérült vagy nem felel meg a szerződésben foglaltaknak, a vásárló köteles az Üzemeltetőt haladéktalanul értesíteni a problémáról. Az értesítésnek tartalmaznia kell a hiba, sérülés vagy eltérés részletes leírását, valamint a vásárló által kért intézkedést (csere, árleszállítás, stb.).
Az Üzemeltető a bejelentést követően 8 napon belül válaszol a vásárlónak, és tájékoztatást ad a lehetőségekről, illetve a további teendőkről. A hibás, sérült vagy nem megfelelő termékek esetén a vásárló jogosult az elállás mellett a termék kicserélésére, az árleszállításra vagy a szerződés felbontására is.
A vásárló a termék hibájától függően dönthet a fenti lehetőségek közül. Az Üzemeltető köteles a vásárló által kért intézkedést elvégezni, amennyiben az arányos és a hiba jellegéből adódóan lehetséges.
A visszaküldési költség hibás, sérült vagy nem megfelelő termékek esetén az Üzemeltetőt terheli, feltéve, hogy a vásárló a bejelentés során megfelelően tájékoztatta az Üzemeltetőt a problémáról, és az Üzemeltető a visszaküldést jóváhagyta.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a jótállási és szavatossági jogokra vonatkozó részletes szabályokat a "Garancia, termékhibák és felelősségi korlátozások" pontban találja.
Garancia, termékhibák és felelősségi korlátozások
A Webáruházban értékesített hőpapír és fénymásoló papír termékek esetében az Üzemeltető a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően vállal garanciát és felelősséget a termékek minőségéért és hibamentességéért.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekről szóló 2013. évi V. törvény értelmében a Vásárló a termék átvételétől számított 3 munkanapon belül érvényesítheti a termékkel kapcsolatos minőségi kifogásait. Ezen időn belül az Üzemeltető köteles a terméket kicserélni. Amennyiben ez nem lehetséges, a Vásárló jogosult a vételár visszatérítését kérni.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint a Vásárló a termék átvételétől számított 2 évig érvényesítheti a szavatossági igényét. Amennyiben a termék hibás, a Vásárló a hibás termék kijavítását, kicserélését, a vételár arányos csökkentését vagy a szerződéstől való elállást kérheti. Az Üzemeltető a szavatossági igény bejelentésétől számított 15 napon belül köteles a Vásárló igényét teljesíteni.
Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a termékek nem rendeltetésszerű, helytelen használatából eredő károkért, valamint a termékekkel kapcsolatos károkért, amelyeket a Vásárló vagy harmadik fél okozott.
Az Üzemeltető felelőssége a termék vételárára korlátozódik, és semmilyen esetben nem terjed ki a termék használatából vagy használatának elmaradásából eredő közvetett károkra, mint például a haszonvesztés vagy a termelés kiesése.
A Vásárlónak minden esetben lehetősége van arra, hogy panaszát a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz vagy a békéltető testülethez fordulva érvényesítse.
Adatvédelem és adatkezelési szabályok
A Webáruház üzemeltetője elkötelezett a Vásárlók személyes adatainak védelme és biztonságos kezelése mellett. Az adatvédelem és adatkezelés szabályai az Üzemeltető által kialakított Adatvédelmi Tájékoztatóban kerülnek részletesen ismertetésre, amely elérhető a Webáruházban.
Az adatkezelés során az Üzemeltető betartja a hatályos magyar adatvédelmi jogszabályokat, különös tekintettel az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletére (GDPR), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseire.
A Vásárlók személyes adatait az Üzemeltető kizárólag a szerződés teljesítése, a számlázás, a szolgáltatások nyújtása és a jogszabályok által előírt célokra használja fel. Az adatkezelés időtartama a jogszabályokban meghatározottak szerint alakul.
A Vásárlók jogosultak az adatkezeléssel kapcsolatos jogok gyakorlására, beleértve a hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, tiltakozás és adathordozhatóság jogát. A Vásárlók jogainak érvényesítéséhez fordulhatnak az Üzemeltetőhöz az Adatvédelmi Tájékoztatóban megadott elérhetőségeken.
Az Üzemeltető megteszi a szükséges technikai és szervezési intézkedéseket a Vásárlók személyes adatainak védelme érdekében, és elkötelezett az adatbiztonság folyamatos fejlesztése mellett.
Panaszkezelés és jogorvoslati lehetőségek
A Webáruház Üzemeltetője elkötelezett a magas színvonalú ügyfélszolgálat mellett. Amennyiben a Vásárló bármilyen panasszal vagy problémával szembesül a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, kérjük, hogy haladéktalanul jelezze az Üzemeltetőnek, aki megteszi a szükséges lépéseket a probléma megoldása érdekében.
A panaszokat a Vásárló levélben az Üzemeltető székhelyének címére nyújthatja be. A címet lásd az Üzemeltető adatai szakaszban. Az Ügyfél vállalja, hogy panaszát, problémáját pontosan és világosan leírja, vásárlásának azonosítóját, amelyet vásárláskor e-mailben kapott a panaszlevélbe leírja, és levelében elérhetőségeit is megadja.
Az Üzemeltető köteles a panaszt haladéktalanul kivizsgálni, és legfeljebb 30 napon belül írásban válaszolni a Vásárlónak. Amennyiben a Vásárló a panaszkezeléssel nem elégedett, úgy a Vásárló jogosult a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz fordulni.
Fogyasztói jogviták esetén a Vásárló jogosult békéltető testület eljárását kezdeményezni. A békéltető testület eljárása során a feleknek lehetőségük nyílik a vitás ügyek békés rendezésére.
Szellemi tulajdon és szerzői jogok
A Webáruházban található összes tartalom, beleértve, de nem kizárólagosan a szövegeket, képeket, logókat, grafikákat, fényképeket, videókat, és a szerkezeti kialakítást, szerzői jogi és egyéb szellemi tulajdonjogi védelem alatt áll. A Webáruház üzemeltetője vagy az engedéllyel rendelkező jogosultak tulajdonában állnak a jogok, és csak az ő előzetes írásbeli engedélyükkel használhatóak fel újra, módosíthatóak, terjeszthetők vagy más módon felhasználhatóak.
A Vásárló kijelenti, hogy tudomásul veszi a szerzői jogi és szellemi tulajdonjogi védelemre vonatkozó előírásokat, és nem fogja megsérteni azokat semmilyen módon. A Vásárló továbbá kötelezettséget vállal arra, hogy a Webáruházban található tartalmakat kizárólag saját, nem kereskedelmi célú felhasználásra használja, és nem használja fel azokat olyan módon, amely sérti az üzemeltető vagy más harmadik fél jogait.
A magyar jogszabályok, így a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezéseit is figyelembe véve, a Webáruház üzemeltetője fenntartja a jogot, hogy jogi lépéseket tegyen a jogainak megsértése esetén. A jogainak megsértése esetén az üzemeltető igényt támaszthat kártérítésre és a jogellenes tevékenység azonnali megszüntetésére.
Módosítások és értesítési kötelezettségek
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan módosítsa a jelen ÁSZF-et, amennyiben az üzleti tevékenységgel kapcsolatos változások, a jogszabályi előírások változása, vagy bármely egyéb indok ezt indokolttá teszi. A módosítások hatályba lépését megelőzően az Üzemeltető köteles az érintett módosításokról tájékoztatást adni a Vásárlóknak a Webáruházban elérhető módon.
A módosítások hatálybalépését követően a Vásárlók a Webáruház használatával és a vásárlás folytatásával automatikusan elfogadják a módosított ÁSZF-et. Amennyiben a Vásárló nem fogadja el a módosított ÁSZF-et, joga van megszüntetni a Vásárlói fiókot és a jelen ÁSZF alapján fennálló szerződéses jogviszonyát az Üzemeltetővel.
Az Üzemeltető köteles a módosított ÁSZF-et a Webáruházban jól láthatóan közzétenni, és annak hatályba lépését követően a jelen ÁSZF-et hatályon kívül helyezni. A módosított ÁSZF hatályba lépésének időpontjától a jelen ÁSZF rendelkezései nem alkalmazhatóak.
A termékek értékesítésére vonatkozó adózási szabályok
A Webáruházban értékesített hőpapír és fénymásoló papír termékek ára tartalmazza a magyar jogszabályoknak megfelelően kiszámított általános forgalmi adót (ÁFA). Az árak az adott termék oldalán, a kosárban és a rendelés véglegesítése során is mindig bruttó értékben, azaz az ÁFA-t tartalmazva jelennek meg.
A számlázás során az Üzemeltető köteles az ÁFA összegét és mértékét a számlán egyértelműen feltüntetni. A Vásárlónak a számla alapján lehetősége van az ÁFA összegét elszámolni.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az árakat és az ÁFA mértékét a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően módosítsa, amennyiben a jogszabályi előírások változása ezt indokolttá teszi. Ebben az esetben az Üzemeltető köteles a Vásárlókat a változásokról tájékoztatni a Webáruházban, és a módosításokat a számlázási és árjelzési gyakorlatában alkalmazni.
Elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos jogszabályokra való hivatkozás
A jelen ÁSZF és a Webáruházban történő hőpapír és fénymásoló papír termékek értékesítése a magyar jogszabályoknak megfelelően kerül lebonyolításra. A szerződéskötésre, a Webáruházban történő vásárlásra és az Üzemeltető által nyújtott szolgáltatásokra a következő jogszabályok alkalmazandóak:
A távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, amely szabályozza a távollévő felek között létrejövő szerződéseket, a fogyasztók tájékoztatását, valamint a fogyasztók elállási jogát.
Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, amely meghatározza az elektronikus kereskedelemre vonatkozó alapvető szabályokat, a szolgáltatók kötelezettségeit és felelősségét, valamint a reklámokkal és a szerzői jogokkal kapcsolatos kérdéseket.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekről szóló 2013. évi V. törvény, amely részletesen szabályozza a fogyasztók és a vállalkozások közötti szerződések feltételeit, a felek jogait és kötelezettségeit, valamint a jogviták rendezésére vonatkozó eljárásokat.
A fent említett jogszabályok betartása mellett az Üzemeltető köteles gondoskodni a Webáruházban történő vásárlás és a kapcsolódó szolgáltatások jogszabályoknak megfelelő lebonyolításáról és a fogyasztók jogainak védelméről.
Felhasználói fiók létrehozása, kezelése és törlése, valamint a fiókhoz kapcsolódó adatkezelési szabályok
A Webáruház használatához a Vásárlók létrehozhatnak egy felhasználói fiókot, amely segítségével nyomon követhetik rendeléseiket, korábbi vásárlásaikat, valamint személyes adataikat kezelhetik. A fiók létrehozásához a Vásárlónak meg kell adnia néhány alapvető személyes adatot, mint például név, e-mail cím és jelszó.
A Vásárló felelőssége, hogy a fiókjához kapcsolódó adatokat naprakészen tartsa, és a jelszavát biztonságban őrizze. Amennyiben a Vásárló illetéktelen hozzáférés gyanúját észleli fiókjában, haladéktalanul értesítenie kell az Üzemeltetőt.
A Vásárló bármikor kérheti egy konkrét vásárláshoz kapcsolódó személyes adatainak korlátozott törlését az Üzemeltetőtől, ha megadja Rendelés azonosítóját, amely a vásárlás visszaigazoló e-mailben található. Tekintettel arra, hogy a Webáruházban regisztráció nélkül, minden alkalommal különböző adatok megadásával is lehetséges vásárolni, ezért az Üzemeltető nem tudhatja, hogy a Vásárlóhoz mely konkrét vásárlások tartoznak. Az Üzemeltető a kérésre haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törli a Vásárló hivatkozott vásárláskor megadott telefonszámát és email címét. Azonban a Vásárló egyéb adatait az Üzemeltetőnek meg kell őriznie a jogszabályi előírásoknak megfelelően (pl. számlázási adatok), valamint a vitás esetek kezelése és az adóhatósági ellenőrzések során történő azonosítás érdekében. Az Üzemeltető biztosítja, hogy a megőrzött adatokat kizárólag a jogszabályi követelményeknek megfelelően használja fel.
Az Üzemeltető a Vásárló által megadott személyes adatokat a hatályos magyar adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezeli, különös tekintettel az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletére (GDPR) és a magyarországi adatvédelmi törvényre. Az adatkezelés részletes szabályairól a Webáruház Adatvédelmi Tájékoztatója ad tájékoztatást, amely a Webáruházban elérhető és a Vásárló által bármikor megtekinthető. A Vásárló a fiók létrehozásával és a Webáruház használatával hozzájárul az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerinti adatkezeléshez.
Együttműködő partnerek és harmadik fél szolgáltatók
Az Üzemeltető a Webáruház működése során együttműködhet különböző partnerekkel és harmadik fél szolgáltatókkal, mint például a szállító cégek, fizetési szolgáltatók és marketing szolgáltatásokat nyújtó vállalatok. Ezek az együttműködő partnerek és harmadik fél szolgáltatók segítenek az Üzemeltetőnek a Webáruházban kínált termékek értékesítéséhez és szolgáltatások nyújtásához kapcsolódó feladatok végrehajtásában.
Az Üzemeltető gondosan választja ki az együttműködő partnereket és harmadik fél szolgáltatókat, és arra törekszik, hogy csak megbízható és a hatályos jogszabályoknak megfelelően működő szereplőkkel dolgozzon együtt. Azonban az Üzemeltető nem vállal felelősséget az együttműködő partnerek vagy harmadik fél szolgáltatók által okozott károkért, hibákért, mulasztásokért vagy a szolgáltatásukkal kapcsolatos panaszokért.
A Vásárlók kötelesek elfogadni, hogy az együttműködő partnerek és harmadik fél szolgáltatók által nyújtott szolgáltatásokat saját Általános Szerződési Feltételek és Adatvédelmi Szabályzatok szabályozzák, és a Vásárlók felelőssége, hogy megismerkedjenek ezekkel a dokumentumokkal.
Amennyiben a Vásárló panasszal, kérdéssel vagy kéréssel fordul az Üzemeltetőhöz, amely egy együttműködő partner vagy harmadik fél szolgáltató tevékenységével kapcsolatos, az Üzemeltető igyekszik segítséget nyújtani a Vásárlónak a probléma megoldása érdekében, de nem garantálja a probléma teljes körű megoldását, tekintettel arra, hogy az együttműködő partner vagy harmadik fél szolgáltató tevékenységét az Üzemeltető nem képes teljes mértékben befolyásolni.
Tárhelyszolgáltató
A Webáruház működésének biztosításához és az adatok tárolásához az Üzemeltető egy megbízható tárhelyszolgáltatót vesz igénybe. A tárhelyszolgáltató felelős a Webáruház technikai üzemeltetéséért, a szerverek működéséért és az adatbiztonságért.
A tárhelyszolgáltató adatai az Adatvédelmi Tájékoztatóban találhatóak. Amennyiben a tárhelyszolgáltatóval kapcsolatban kérdése vagy problémája merülne fel, kérjük, forduljon az Üzemeltetőhöz a kapcsolatfelvételi űrlap segítségével.
Az Üzemeltető és a tárhelyszolgáltató együttesen törekszenek a Webáruház folyamatos és zavartalan működésének biztosítására, az adatbiztonság fenntartására és a Vásárlók adatainak védelmére. A tárhelyszolgáltatóval kötött szerződés részleteit az Üzemeltető titoktartási kötelezettségei miatt nem teszi közzé, de a szerződés megfelel a hatályos magyar jogszabályoknak és az adatvédelmi előírásoknak.
Az Üzemeltető jogi felelőssége és mentesülési feltételek
Az Üzemeltető felelősséget vállal a Webáruház működéséért, a kínált termékek minőségéért és a nyújtott szolgáltatásokért, a hatályos jogszabályoknak és jelen ÁSZF-nek megfelelően. Az Üzemeltető minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban található információk pontosak és naprakészek legyenek, azonban nem vállal felelősséget az esetleges hibákért, hiányosságokért vagy a Webáruház használatából eredő közvetett károkért.
Az Üzemeltető nem vállal felelősséget olyan károkért vagy veszteségekért, amelyek a Vásárló által a Webáruházban megadott hibás vagy pontatlan adatokból, illetve a Vásárló mulasztásából vagy jogsértő magatartásából erednek. Ezen túlmenően az Üzemeltető nem vállal felelősséget a Vásárló által a termékekkel kapcsolatosan elkövetett jogsértő cselekményekért, illetve az ebből eredő jogvitákért vagy követelésekért.
Az Üzemeltető mentesül a felelősség alól olyan károk esetén, amelyek a Webáruház működésében bekövetkező, az Üzemeltető által nem előre látható és/vagy nem megfelelően befolyásolható események (vis maior események, mint például természeti katasztrófák, háború, tűz, áramszünet, támadások a szerverek ellen, stb.) miatt következnek be.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Webáruház működését átmenetileg szüneteltethesse, illetve korlátozhassa a karbantartás, a rendszerfrissítés vagy egyéb, a működés javítását célzó tevékenységek miatt. Az Üzemeltető igyekszik a Vásárlókat előzetesen tájékoztatni az ilyen eseményekről, és minimalizálni a szolgáltatás szüneteltetéséből adódó kellemetlenségeket, azonban a szüneteltetésből eredő károkért nem vállal felelősséget.
A jelen ÁSZF-ben foglalt felelősségkorlátozások és mentesülési feltételek nem érintik az Üzemeltetőt megillető, a hatályos jogszabályok által előírt, elidegeníthetetlen és korlátozhatatlan felelősségi kötelezettségeket. Továbbá, a jelen ÁSZF-ben foglalt felelősségkorlátozások és mentesülési feltételek nem érvényesülhetnek olyan esetekben, amelyekben az Üzemeltető szándékosan vagy súlyos gondatlansággal jár el.
A Vásárlónak tudomásul kell vennie és elfogadnia, hogy az Üzemeltető által nyújtott szolgáltatások és termékek használatával kapcsolatos kockázatokat a Vásárló viseli, és az Üzemeltető kizárólag a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint és mértékben vállal felelősséget.
Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a Webáruházban található hivatkozások által elérhető harmadik fél weboldalak tartalmáért, az azokon keresztül elérhető termékekért, szolgáltatásokért vagy bármilyen egyéb, a harmadik fél weboldalán történő tevékenységekkel kapcsolatos kockázatokért.
Vásárlói jogok és kötelezettségek
A Vásárló jogosult a Webáruházban történő regisztrációra és vásárlásra. A regisztráció során a Vásárlónak valós és pontos adatokat kell megadnia. A Vásárló felelőssége, hogy a regisztráció során megadott adatait naprakészen tartsa.
A Vásárló jogosult a Webáruházban elérhető termékek közül választani és megrendelni azokat az ÁSZF-ben és a termékoldalon feltüntetett feltételek mellett.
A Vásárló köteles gondoskodni a megrendelt termékekért való fizetésről a választott fizetési módszerrel és határidőn belül.
A Vásárló jogosult a megrendelt termékeket a választott szállítási módszerrel kézhez venni, és köteles ellenőrizni a termékek minőségét és hiánytalan mennyiségét átvételkor.
A Vásárló jogosult a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott feltételek szerint elállni a vásárlástól és visszaküldeni a terméket az elállási határidőn belül. Ebben az esetben a Vásárló köteles az elállási jog gyakorlásáról az Üzemeltetőt írásban tájékoztatni.
A Vásárló jogosult a termékkel kapcsolatos panaszokat, kérdéseket vagy kéréseket az Üzemeltető felé jelezni. Az Üzemeltető köteles a bejelentett panaszokat, kérdéseket vagy kéréseket érdemben kivizsgálni és a lehető leghamarabb választ adni.
A Vásárló köteles betartani a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket és a Webáruház használatára vonatkozó szabályokat. A Vásárló felelősséggel tartozik minden olyan tevékenységért, amely a Vásárló által használt fiók és jelszó segítségével történik.
Vonatkozó lényegesebb jogszabályok
Az Üzemeltető a Webáruház működését és az ÁSZF-et a magyar jogszabályoknak megfelelően alakítja ki, így az alábbi jogszabályoknak való megfelelésre törekszik:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.),
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.),
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
- az adatvédelemről és az információs önrendelkezési jogról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.),
- az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.),
- az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfatv.),
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.),
- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. Törvény.
Az Üzemeltető figyelemmel kíséri a vonatkozó jogszabályok változásait, és kötelező érvényű módosítások esetén az ÁSZF-et és a Webáruház működését is frissíti annak érdekében, hogy mindig megfeleljen a hatályos jogszabályoknak. A Vásárlók felelőssége, hogy tisztában legyenek a vonatkozó jogszabályokkal és azok változásaival.
Vegyes rendelkezések
Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek, hatálytalannak vagy bármilyen okból alkalmazhatatlannak bizonyul, az nem érinti a jelen ÁSZF többi rendelkezésének érvényességét vagy alkalmazhatóságát. Az érvénytelen rendelkezést a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kell értelmezni és alkalmazni.
A jelen ÁSZF és az Üzemeltető és a Vásárló között létrejövő szerződés magyar jog alá tartozik, és a magyar jogszabályoknak megfelelően kell értelmezni és alkalmazni.
A Webáruház használatával és a jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló kijelenti, hogy megértette és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, és kötelezettséget vállal annak betartására.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok és rendeletek rendelkezései az irányadóak. Minden, a jelen ÁSZF vagy a felek között létrejövő szerződés értelmezésével, alkalmazásával vagy megszegésével kapcsolatos vitát a felek elsősorban békés úton kívánnak rendezni. Amennyiben a felek a vitát nem tudják békés úton rendezni, a felek a vitás kérdések eldöntésére a Debreceni Járásbíróság illetékességét és hatáskörét ismerik el.
A jelen ÁSZF hatályba lépésének időpontja: 2023. április 24.